דוד משה מסביר על צביעת בית

צביעת בית: רעננות וחיות חדשה עבור הקירות שלך 

אם אתם מרגישים שהבית שלכם זקוק לרענון, אם הקירות איבדו את צבעם ומרגישים דהויים, צביעת בית היא פתרון נהדר להחזיר לחיים את החלל האהוב עליכם, להעניק לו מראה חדש ורענן וליצור אווירה נעימה ומזמינה. 

במאמר זה, אקח אתכם למסע מרתק אל עולם צביעת הבית. נדון בשלבים השונים של התהליך, ואספק לכם טיפים וכלים יעילים שיעזרו לכם לבצע את העבודה בצורה מקצועית ומוצלחת.  
אז בין אם אתם חובבי עבודות יד ותיקים או שזו הפעם הראשונה שאתם מתמודדים עם צביעת בית, אני מבטיח לכם שעם קצת ידע והכוונה נכונה, תוכלו להפוך את הבית שלכם למקום הרבה יותר נעים ומרשים.  
אז קדימה, בואו נתחיל לפרק את תהליך הצביעה לשלבים, להבין כל שלב בנפרד משלב התיאוריה עד לביצוע עצמו.  
 
שלב ראשון – קבלת החלטה.  
זה אמנם נשמע מצחיק אבל זה שלב קריטי. אתם צריכים להחליט שהקיר שלכם כבר מכוער ולא תורם לחלל או סתם בא לכם לחדש אותו לצבע או גוון אחר. ברגע שקיבלתם את ההחלטה הזו תוכלו לעבור לשלב הבא.  

שלב שני – הכנת החדר.  
את שלב הכנת החדר אפשר גם לפרק לגורמים.  
– פינוי כל מה שאני יכול לפנות. אם יש לי ספה באמצע החדר שאני יכול להוציא, אז להוציא. אותו רעיון בעצם לכל מה שאני יכול לפנות מהחדר. הרבה פעמים בשלב הצביעה עצמו רסיסי צבע עפים ונדבקים למקומות שחבל שזה יקרה. אם אי אפשר לפנות אז להגן עך אותם דברים ולכסות אותם כמה שיותר טוב, אפשר בניילון או בסדינים ישנים.  

שלב שלישי – הכנת הקיר.  
גם כאן, כל מה שאני יכול להוציא מהקיר אני אעדיף להוציא. אם יש לי שעון קיר שאני יכול לשלוף ולהחזיר בסיום הצבע אני אעדיף להוריד אותו. כנל לגבי מדפים. אם יש את האפשרות לפרק מדף ולהחזיר אחר כך לאותו מקום זה לגמרי מומלץ.  
– אחרי שהורדנו הכל מהקיר, צריך להכין אותו לקבלת הצבע. אם יש חורים או סדקים על הקיר זה השלב למלא אותם בשפכטל ייעודי. גם קילופים שישנם על הקיר, מקלפים בעדינות כל מה שמתקלף. לפעול על פי הוראות יצרן גם בערבוב החומר וגם ביישום. וכשהשפכטל התייבש רצוי ללטש מעט את הקיר עד לשלב בו אני עוצם את העיניים, מעביר יד על מקום התיקון ולא מצליח להרגיש איפה בוצע התיקון. זו הנקודה הרצויה.  
 
שלב רביעי – עיטוף.  
יש דברים שאני לא יכול לפנות כמו דלתות או משקופים של חלונות. מאוד מומלץ לעבור על כל הצלעות של הדברים האלה ולעטוף אותם בעזרת נייר דבק. נייר דבק זו בחירה מצויינת עבור זה כי הוא לא משאיר סימנים כשאתם מורידים אותו. תעברו ממש על הכל.  
 
שלב חמישי – למרוח חומר מקשר.  
חומר מקשר כגון “בונדרול” הוא חומר שכל תפקידו הוא לחזק את התשתית של הקיר. אפשר לחשוב על זה כעל דבק לכל שכבות הצבע הישנות כך שלא תתפוררנה. בנוסף חומר מקשר עוזר לצבע החדש שאמרח להיצמד בצורה טובה יותר וייתן לי תוצאה אחידה יותר בצביעה החדשה.  
 
שלב שישי – צבע.  
אני לוקח את הצבע שקניתי ומעביר אותו לכלי קטן יותר כדי שאוכל לערבב אותו שם במים על פי הוראות יצרן. את הצבע שנשאר לי במיכל המקורי אני לא רוצה לערבב אם אני לא צריך להשתמש בו כרגע. וגם אם נשאר לי צבע בדלי שהשתמשתי בו אני לא אחזיר אותו לדלי המקורי.  
אני אישית אוהב מאוד להשתמש ברולר לטובת הצבע. אני יודע שיש אנשים שמעדיפים לעשות את זה רק עם מברשת או בהתזה. כל השיטות טובות. העיקר שתעבדו בצורה כמה שיותר מסודרת.  
רצוי לעבור על הקיר בכמה שכבות עד שתגיעו לשכבה אחידה ויפה. בדרך כלל 2/3 שכבות זה מספיק.  
 
שלב שביעי – המתנה לייבוש.  
גם כאן, על פי הוראות יצרן. יש צבעים שצריך לחכות 24 שעות לייבוש סופי. יש צבעים שצריך לחכות קצת יותר או קצת פחות. כלל האצבע אומר שהיצרן תמיד יודע את המוצר שלו הכי טוב.  
 
שלב שמיני – החזרה של כל הדברים למקום.  
אם פירקתם מדפים לטובת הצבע זה הזמן להרכיב אותם חזרה. את כל הניילון שעטף רהיטים אפשר לזרוק ולהחזיר כל דבר למקום.  
 
טיפים כלליים של דוד משה בצביעת חדרים:  

1. נאמר ובחרתם גוון צבע שהוא לא לבן, ולא משנה איזה גוון זה. על כל גוון שבחרתם לקנות יש מספר מדויק של הגוון הספציפי הזה. את המספר הזה אני ממליץ לכתם לכתוב מאחורי התושבת של המתג הראשי של החדר. אם בחדר הילדים בחרתי לצבוע בצבע ירוק בגוון מסוים, אני מוציא בעדינות את התושבת של שקע התאורה בחדר וכותב בחלק האחורי את מספר הגוון. ככה אם ארצה לעשות תיקון או חידוש עוד כמה חודשים אני אדע מה הגוון המדויק בו החדר נצבע.  

  1. תורידו נעליים! תמיד כשאני צובע אני עלול לדרוך על טיפות צבע שטפטפו במהלך העבודה. אם אני צובע עם נעליים אני לא תמיד שם לב שדרכתי על צבע ואני לוקח את הטפטוף הזה איתי לכל הבית. אבל אם אני עובד יחף ובטעות דרכתי על טפטוף צבע כל שהוא אני מייד מרגיש את זה ומנקה את הרגל.  

    3. תעבדו “בסרגלים”. כשאני אומר לעבוד בסרגלים אני מתכוון לעבוד על מטר או שניים של קיר מלמעלה למטה. כשאני מסיים את המטר הזה של הקיר, אני לוקח מגבונים או סמרטוט רטוב ומנקה את כל שאריות הצבע שטפטפו במטר הזה. אחר כך אני מתקדם למטר ליד וכן הלאה. ככה אני תמיד דואג לנקות את הרצפה שלי כשבצבע עדיין לח ואני לא מסתבך עם להוריד שאריות צבע קשות בסוף העבודה. 
     
    וזהו, זה כלכך פשוט אם יודעים לעשות את זה נכון. אבל אם אתם צריכים הדגמה מצולמת, בקורס ההנדימן של דוד משה תוכלו גם לראות את כל השלבים ברורים ומודגמים בוידאו.  
     
    מקווה שהמאמר הועיל והעשיר אתכם, מוזמנים לפנות אליי בערוצים השונים ולהתרשם משלל הקורסים של “המכללה למקצועות הידיים” של דוד משה.  
    זמין לכם תמיד.  
    בהצלחה! 
אתר קורסים מתקדם מבית
 
סקולילנד

התחברות מהירה
באמצעות לינק חד פעמי

שלחו לי לאימייל

התחברות לאתר